Kakaspörkölt nokedlival-tejfölös uborkasalátával



Volt a fagyasztóban egy konyhakész kakas,gondoltam csinálok egy kakaspörit,a kakas házi,a nagymamámék tartanak csirkéket,úgyhogy igazi hazai:-).
A hagymát apró kockára daraboltam,majd forró olajon dinszteltem,mikor már üvegesre párolódott,hozzáadtam a darabolt paprikát,paradicsomot,sóztam,borsoztam,pirospaprikáztam(lecsót főztem),majd mikor már ezekkel is rottyant egyet ,hozzáadtam a kakast,felöntöttem egy pici vízzel,és fedő alatt puhára főztem.Közben elkészítettem a nokedlit,rétes lisztel  szárazon elkevertem a sót ,majd ráütöttem a tojásokat (annyi tojást szoktam ráütni,hogy szinte nem  is kell víz bele,csak akkor nehezebb kiszaggatni,mert nagyon  kemény,de viszont finomabb is:-) )és annyi vizet adtam hozzá,hogy megfelelő minőségű masszát kaptam, vizet feltettem forrni öntöttem bele egy pici olajat,hogy ne ragadjon össze,majd amikor már forrt a víz beleszaggattam a nokedlit,akkor jó,ha feljön a víz  tetejére,kiszedem leszűröm lecsöpögtetem.
Ha megvagyok elkészítem az uborka salátát is,az uborkát meghámozom,szeletelem,sózom,és hagyom egy 20 percet állni,hogy kiengedje a levét,majd leöntöm a  levét,belenyomok 2 gerezd fokhagymát 1ek ecetet 1 teás kanál cukrot,ezt jól összekeverem,hogy a cukor elolvadjon,majd izlés szerint tejfölt adok hozzá ezzel is elkeverem és kész is.
Hozzávalók:

1egész konyhakész kakas
1nagy fehér paprika
2 db paradicsom
2 fej hagyma
olaj,só ,bors,pirospaprika,víz

A nokedlihoz:

1kg rétesliszt
7 tojás
só,víz

Uborkasalátához:

1 szál kígyóuborka
2 gerezd fokhagyma
1ek ecet
1tk cukor
2ek tejföl

4 megjegyzés:

  1. Nekem nem jön be a kakas, de ezt most úúúgy megenném! Olyan guszta, hogy az már merénylet. És még ubisali is van hozzá... Sóhaj...

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet,erről sajna lemaradtál már el is fogyott:-)

    VálaszTörlés
  3. Én még sosem ettem kakast.... de ez olyan jól néz ki, hogy majd egyszer valahonnan szerzek egyet!:-)

    VálaszTörlés
  4. Latsia köszönöm,érdemes szerezzél be egyet, a nagymamámék tartanak baromfit tőlük van:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: