Fűszeres csokoládélikőr



Csináltam már máskor is csokoládélikőrt,de fűszereset még nem ,és találtam Ildinyónál egy receptet és úgy döntöttem kipróbálom,jobban illik karácsonyhoz is,meg számunkra újdonság.
Meg is csináltam,és nem csalódtam egyáltalán,nagyon finom íze,illata van,és tényleg karácsonyi hangulatot idéz,ajándéknak is tökéletes.
Egy edénybe öntöttem vizet,beleraktam a cukrot,fahéjrudakat,egész szegfűszeget,és az egészet  fedő alatt főztem, hagytam forrás után még 1-2 percet ,majd hagytam egy 10-12 órát érlelődni a fűszereket a cukor szirupba,majd leszűrtem.
Feltettem egy edénybe a főző tejszínt,és a habtejszínt,melegíteni,fel is forraltam,majd levettem a tűzről,és beletettem a csokoládét,kevergettem,amíg teljesen el nem olvadt a csoki benne,majd amikor meghűlt,összeöntöttem a fűszeres cukor sziruppal,és a vodkával és az egészet összekeverem botmixerrel,üvegbe töltöttem,és beraktam a hűtőbe,de ahogy Ildinyó is írta,vigyázni kell,hogy ne sűrűn nyitogassuk a hűtőt,mert gyorsan elfogy:-)
Hozzávalók:
2dl víz
20dkg cukor
3egész fahéj rúd
3tk egész szegfűszeg
30dkg étcsokoládé
3dl habtejszín
2dl főzőtejszín
3dl vodka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: