Bőrös malac sült



Elkészítettem ,bepácoltam a holnapi sütéshez is a malac husit ,csak holnap lesz sütve,de felrakom a teljes receptet már ma hátha valakinek segítséget nyújt.
A hús bőrös részét megkapargattam,perzselni nem kellett mert nem volt szőrös, szép húst készített nekem a hentes.Tepsibe tettem,öntöttem hozzá egy-két ujjnyi vizet, 150 fokon 5-10 percig pároltam a hús bőrös részét(nekem mind a két oldalát kellett mert körbe bőrös),így könnyebb beirdalni kb1-2 cm szélesen,és kb 1 cm mélyen,majd beledörzsöltem az összekevert fűszereket ,bors,só,őrölt kömény,és apróra darabolt fokhagymával,majd betesszük a hűtőbe.






Másnap,a sütőt előmelegítjük 130 fokra,egy tepsibe beletesszük a malachúst bőrével lefelé,felöntjük kb 1 ujjnyi vízzel,öntünk hozzá kb 1-2 dl sört,letakarjuk alufóliával ,és 2 órán át pároljuk(ha körbe bőrös a húsunk,akkor forgatjuk,és néha locsolgatjuk.
Két óra után,emelünk a hőfokon,170-180 fokra,az elpárolgott vizet pótoljuk(önthetünk még hozzá 1dl sört is),és tovább pároljuk1-1,5 órán át,közben forgatjuk,és locsolgatjuk.
Majd egy serpenyőbe olajat melegítünk,és bőrével lefelé,szép pirosra,jó ropogósra sütjük,pici sörrel még meglocsolhatjuk,szebb színe lesz.Köretnek,tepsiben sült fűszeres krumplit,és
párolt almás  lila káposztát készítünk hozzá.
Hozzávalók ahogy én csináltam:
3 kg bőrös malachús
1,5kk őrölt kömény
1,5kk őröltbors
2tk só
7-8 gerezd fokhagyma
2-3dl sör
olaj

Végeredmény :-) 


4 megjegyzés:

  1. Már így is nagyon guszta ez a csülök, gondolom milyen csodás lesz szép pirosra sütve. Nyaminyami!!!:))

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gizike,remélem jól sikerül:-)

    VálaszTörlés
  3. Juj ez valami mesés
    Sikerekben Gazdag Boldog Újévet Kívánok

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Bianka:-)

    Neked is Boldog új évet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: