Zserbó



Ma megcsináltam a férjem kedvencét is a zserbót,már alig várta:-)
Lisztet és a porcukrot margarinnal összemorzsolom,beleteszem a felfuttatott élesztőt,tojást ,tejfölt,és egy csipetnyi sót,és ezt az egészet tésztává gyúrom,a tésztát három felé veszem,majd tepsi méretűre nyújtom az első adag tésztát,sütőpapírral bélelt tepsibe rakom,majd megkenem a tetejét sárgabarack lekvárral, a tetejére cukrozott diót szórok,ezt megismételem a következő adag tésztával is,majd a a harmadik adag kinyújtott tésztával lezárom a tetejét,villával megszurkálom ,letakarom,1,5 órát pihentetem.Majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt készre sütöm.
Ha meghűlt,csokimázat főzök a tetejére,egy edénybe beleteszem a vizet,cukrot,és addig főzöm amíg elolvad a cukor,majd hozzáteszem a rumot kakaót,és ezt is felolvasztom benne folyamatos keverés mellett,majd leveszem a tűzről és hozzáadom a vajat és simára keverem,majd ezt a mázat ráöntöm a sütemény tetejére,kb 2 óra múlva szeletelem.
Hozzávalók:
A tésztához:
60 dkg liszt
5dkg porcukor
20dkg margarin
1 egész tojás
2dkg élesztő
1dl tejföl
csipet só
0,5 dl tej,pici cukor az élesztő felfuttatásához

Töltelék:
1 üveg sárgabarack lekvár
20dkg darált dió
10dkg cukor

Máz:
4ek víz
6ek cukor
3ek kakaó
1ek rum
10dkg vaj

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Ditta az én férjemnek is a zserbó a kedvence!:)

    VálaszTörlés
  2. Mary köszönöm,a férjek már csak ilyenek:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Képzeld, amióta a saját konyhámon vagyok, még sosem sütöttem meg. Tegnap felhív a húgom: hallod-e, hol találom a zserbó receptjét nálad. Mondom: Nálam? Sehol. És akkor pergett le előttem, hoyg még sosem készítettem, csak anno Édesanyámmal, illetve még amikor lánykoromban anyósomnak voltam segíteni az ünnepek előtti készülődésben.

    VálaszTörlés
  4. Jaj, azt elfelejtettem írni, hogy ha szeretitek a mákot, próbáld ki azzal is. Úgy is isteni.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Edit,szeretjük a mákot,és így hogy adtad a tippet tuti kipróbálom,és megyek majd a beszámolóval:-)

    VálaszTörlés
  6. Ennél szebb nem is lehetne, ügyes vagy!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: