Lencsefőzelék


Tegnap ebédre lencsefőzelék volt,új évre szoktam lencsét főzni,de már ki voltam rá nagyon éhezve:) majd újévre lesz lencseleves:)
A lencsét előző este beáztatom,másnap felteszem főni  annyi sós vízben,hogy ellepje és teszek a vízbe még babérlevelet is,közben paprikás rántást készítek-,zsírt felolvasztom,lisztet,és piros paprikát teszek bele és simára keverem,a lencse amikor puhára főt félrehúzom a tűzről,folyamatos keverés közben belekeverem a rántást,visszateszem a tűzre,pici tejet öntök hozzá,összeforralom amíg besűrűsödik,ezután elzárom a gázt alatta.Amikor kihűlt,kiveszem belőle a babérleveleket, ízesítem tejföllel,ecettel,és cukorral.Hozzá sült virslit készítettem,de ízlés szerint ki mivel szereti.
Hozzávalók:

50 dkg lencse
3-4 db babérlevél
zsír,liszt pirospaprika a rántáshoz
tej,ecet,tejföl,cukor ízlés szerint

6 megjegyzés:

  1. Nem ismerem a lencsét ,olyan mint a borsó?
    A kép alapján jól néz ki ,a borsófözelékhez hasonlít:)

    VálaszTörlés
  2. Nem ismered?Igen talán a sárgaborsóhoz lehet hasonlítani,nem kerek,hanem inkább olyan laposkás ,nagyon finom az íze

    VálaszTörlés
  3. Nálunk újév napján ez a főzelék elmaradhatatlan! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is,de most lehet,hogy lencse leves lesz helyette:)

    VálaszTörlés
  5. Na ezt megcsinálom! Pont ma beszélgettünk anyósomékkal, hogy mi főzeléknek (azt se tudják mi az) is készítjük a lencsét, a görögök meg csak rizzsel többnyire... sztem az elég szörnyű fullasztó:-)))
    És most itt a recept, szuper, köszi vittem!:-)
    Még egy kérdés, ha tennék hozzá füstölthús feltétnek főzzem vele együtt?

    VálaszTörlés
  6. Latsia,vigyed használd nyugodtan,ha január elsején eszitek a lencsét,tele leszel pénzzel:-),hát rizzsel elég érdekes lehet,de egyszer talán kipróbálom:-),nem ettem még füstölt hússal,de hallottam már ,hogy sokan készítik,hozzá úgy hogy a lencsével együtt főzik meg

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: