Sajtos ,sonkás csiga


Nagyon finom süteményt sütöttem reggelire,sajtos -sonkás tekercseket,Andinál talált recept alapján készítettem,de már láttam sok blogon is,csak ajánlani tudom,mert egy gyorsan elkészíthető,egyszerű,de annál finomabb sós sütemény.A tésztát még előző este begyúrtam.A lisztet a vajjal elmorzsoltam, hozzáadtam a sót, a joghurtot(az eredeti recept tejfölt írt a tésztába,de mivel volt itthon maradék natúr joghurtom, így én ezt használtam el), a tojást és a felfutott élesztőt, jól összedolgoztam és kelesztettem, majd reggelig a hűtőbe raktam. Másnap ketté választottam a tésztát, és lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem tejföllel, megszórtam sonkával, lila hagymával, és reszelt sajttal, majd feltekertem, és 2-2,5 cm-es darabokra szeleteltem, majd a másik tésztával ugyanígy jártam el, sütőpapírra raktam a csigácskákat, és a tetejüket még megszórtam reszelt sajttal,180 fokon előmelegített sütőben 18 percig sütöttem. Nekem ebből az adagból 32 db lett,de délig el is fogyott:-).

Hozzávalók:

0,5 kg liszt
1 dl tejföl(nálam joghurt)
1 tojás
1 tk só
2,5 dkg élesztő
1 dl tej, és egy pici cukor az élesztő felfuttatásához
7,5 dkg vaj

A töltelékhez nálam:
1 kis doboz tejföl
10 dkg sonka
fél fej lila hagyma
15 dkg sajt
(ízlés szerint bármi)

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Nem csoda , hogy olyan hamar elfogyott!

    VálaszTörlés
  2. Mesésen néznek ki az olvasztott sajttal!

    VálaszTörlés
  3. Angi,köszi szépen,nagyon finni volt az biztos:-)

    Erinacea,köszönöm szépen,és milyen finom:-))

    VálaszTörlés
  4. De szépek lettek, biztos finom lehetett, a sonka és sajt párosítás csak jó lehet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, bekapnék néhányat belőle!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek!:-)A csiga is olyan sokféleképpen variálható.

    VálaszTörlés
  7. Szépek lettek Ditta! A héten én is készítek valami sósat...Nagyon megkivántam!

    VálaszTörlés
  8. Hű, de jól néznek ki! :)
    Nálunk pizzacsiga a neve (pizzatésztából) és mindenféle töltelékkel készül, amit csak a hűtőben talál az ember lánya. Én kicsit vékonyabbra szoktam vágni és így lapos csiguk lesznek belőle, legközelebb kipróbálom majd így is. Erről jut eszembe, hogy már régen sütöttem ilyet... :))

    VálaszTörlés
  9. Mesésen néz ki, nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó kis reggeli. Hasonlót én is szoktam készíteni, csak az enyém pizzás csiga. Most kedvet kaptam én is hozzá!

    VálaszTörlés
  11. Egy pici köszi:-)

    Kati,köszi,tényleg finom az a jó hogy amid otthon van annyiképpen variálhatod:-)

    Otti,köszi én is,de már elfogyott:-)

    Nelli,köszi ,így van nagyon sok variáció van!:-)

    Juci,köszönöm,én mostanában a sósat enném,de finom is:-)

    Egy csipet,köszönöm,ugye,hogy mennyi variáció van,igen sok helyen láttam már,pizzásan,szalonnásan,sok féleképpen,legközelebb én is pizzásat akarok:-)

    Bianka köszi,finom bizony:-)

    Panna,nagyon egyszerű gyorsan megvan és nagyon finom:-)

    VálaszTörlés
  12. Ez nagyon finom lehet, guszta a fotón!... Én is szoktam elég gyakran csinálni sajtos-sonkás csigát. Már többféle receptet is láttam. Én is mindig variálok! :-)

    VálaszTörlés
  13. Margitka,finom is volt,tényleg az benne a jó ,hogy ami éppen van a hűtőben azt bele lehet tenni:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: