Croissan


Egy pár hete láttam Krisztánál ezt a csodás receptet,Ő meg Limaránál,amit nagyon köszönök,és már akkor nagyon megtetszett,el is készítettem akkor szinte egyből,csak nem készítettem fotót róla,most reggelire elkészítettem,megint,és most le is fotóztam.A lisztet,sót,cukrot,tojást,kefirt,és a tejben felfuttatott élesztőt,egy tálba öntöttem,jól összegyúrtam,dagasztottam,majd betettem a hűtőbe 1,5 órára,Amikor kivettem a hűtőből,7 egyenlő részre osztottam a szépen megkelt tésztát,és elkezdtem kinyújtani,a rétegeket,jó vékonyra,és ahogy kinyújtottam egy réteget,rá reszeltem a tetejére az előtte jó behűtött vajat(fagyasztóba is be lehet tenni egy  jó órára előtte a vajat),egy 25 dkg-os margarint hat részre kell elosztani,mert minden réteg közé reszelünk vajat,kivéve az utolsó,rétegre nem.Amikor ezzel megvagyunk,az egészet egy nagy  kerek formává nyújtjuk,majd felcikkezzük,16-20 egyenlő részre ,(attól függ mekkora croissanokat szeretnénk)és a szélesebb részétől elkezdjük feltekerni,ha esetleg ízesíteni szeretnénk,lekvárral,vagy nutellával,vagy bármi egyébbel akkor ilyenkor tehetünk bele,mielőtt feltekernénk,(én sajtost készítettem most,de az előzőnél,mogyorókrémet,és lekvárt is tettem bele),ha feltekertük,akkor sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Betehetjük akár  a hűtőbe is éjszakára ,és csak reggel sütjük meg,vagy félretesszük egy 20-30 percre,(addig is még nő egy picit)addig előmelegítjük a sütőt 180 fokosra.mielőtt betennénk a sütőbe megkenjük felvert tojással a tetejét és megszórjuk sajttal,én legalább is megszórtam,de lehet szezámmaggal,stb, kinek mi a szimpatikus,majd mehet a sütőbe,és 15-17 perc alatt megsütjük..Ha csak másnap reggel sütjük akkor hideg sütőben sütjük ugyanúgy 180 fokon 25-30 percig.

Hozzávalók:
70 dkg liszt
1tk só
4ek cukor
2tojás+1 a lekenéshez
1 kisdoboz kefir vagy joghurt
2dl tej
5dkg élesztő

25dkg margarin

16 megjegyzés:

  1. ez tavaly nálam is befutó volt, ideje lenne megismételni. csak most épp zsemlehét zajlott, Tücsök Bogár finomságai voltak egymás után terítéken

    VálaszTörlés
  2. Ezek aztán étvágygerjesztőek lettek!

    VálaszTörlés
  3. 4Gyerek,na meg a gyömbér sör:-),nagyon tetszett a recepted:-)

    Erinacea,meg finomak is nagyon jó recept!:-)

    VálaszTörlés
  4. Jajj,de szépek lettek!:-)Köszi az említést!

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is őrjöngő siker volt :-) Ideje lenne megint nekilátni!

    Gyönyörűségesek lettek, képzelem a fogyási sebességét :-)))

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Kriszta,meg a receptet is:-)

    Viki,köszi szépen:-)Gondolhatod meddig tartott:-),múltkor nem tudott kihűlni,el is fogyott egy pillanat alatt,ma 20 darab elfogyott egy szemig,pedig 3-an voltunk rá,abból a 2 éves kislányunk az egyik:-))

    VálaszTörlés
  7. Én is megsütöttem, (majdnem meg is égettem, úgy is) isteni volt! Nagyon jó kis recept!

    VálaszTörlés
  8. Mentve........csorog a nyálam :))

    VálaszTörlés
  9. Már annyiszor néztem Limaránál ezt a receptet...ez most annyiban módosult, h a tiedet is nézni fogom egy ideig...aztán majd meg is sütöm.
    Gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  10. Olyan szép aranyszínűek!:-)Fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  11. Muszáj lesz kipróbálnom nekem is! Imádom a croissant. Régen rengeteget ettem..

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszták! :-)
    Valamikor én is sütögettem, de valahogy meg is feledkeztem róla...

    VálaszTörlés
  13. Marika,ugye milyen jó recept:-)

    Juci,készítsd el nem bánod meg:)

    Adél köszönöm,ne várakoztasd:-),tuti hogy utána sűrűn elfogod készíteni:-)

    Nelli,azok voltak,gyorsan elfogyott:-)

    Panna,ha kipróbálod akkor megint sokat fogsz enni,az tuti,mert ízleni fog:-)

    Margitka,köszönöm kedves vagy:-)Akkor itt az ideje elővenni újra:-)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jó néz ki, már meg is kivántam,ki fogom probálni.

    VálaszTörlés
  15. Hú, de rég csináltam, jó hogy eszembe juttattad!Bár úgy az igazi, ha már a teraszon üldögélve lehet csipegetni a croissant a reggeli kávé mellett :)

    VálaszTörlés
  16. Rózsika próbáld is,nem fogod megbánni:-)

    Bianka köszönöm:-)

    Vesta,mi már úgy ettük a hétvégén:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: