Zsemlecipó




Elkészítettem életem első  zsemléjét.Vikinél láttam, meg ezeket a csodálatos zsemléket,és annyira megtetszett,hogy elhatároztam,hogy ki kell próbálnom,nekem is:-).Habár se dagasztó gépem,semmi ilyesmi,azt hittem,hogy van kézi dagasztó gépem,van is,csak hát az nem jó semmire:-),elkezdtem vele dagasztani,és egy másodper alatt feltekerte  az összes masszát a tekerőjére,egyből félre is tettem,így maradt a kézi dagasztás:-)de hát régen sem voltak ilyen dolgok még is sütöttek finomabbnál finomabbat a nagyszüleink:-)Nagyon nagy segítséget nyújtott  nekem a Viki,így azért nem volt olyan nehéz,szájbarágósan elmagyarázott nekem mindent,hogy mit kell lépésről lépésre:-),ezúton is nagyon köszönöm :-)
Egy edénybe beletettem a joghurtot,a tojást az olajat,és a vizet,és ezeket elkevertem,majd szárazon a lisztet,sót cukrot is elkevertem,majd hozzászitáltam a joghurtos folyadékhoz,és elkezdtem volna dagasztani kézi dagasztó géppel,de mint ahogy írtam nem igazán sikerült,így maradt a kézi dagasztás,jól összedolgoztam,majd amikor már nem ragadt a kezemre a massza,lisztezett felületre kiraktam a tésztát,és elkezdtem ujj heggyel jobbról balra szét húzgálni,közben az ujjaimat megcsavargattam benne,úgy kb negyed fordulatot,majd amikor elértem a végére,ráhajtottam a bal oldalát a jobb oldalra és elkezdtem újból az egészet,ezt egész addig csináltam amíg szép sima tészta nem lett.Ezután mehet a kelesztő tálba,és kb 1 órát kelesztettem,majd elosztottam 6 egyenlő részre és zsemlét formáztam belőle és egy sütőpapírral bélalt tepsire helyeztem,ráhúztam egy nagy nejlont és így is hagytam kelni kb 50 percet.Amikor már csak 20 perc volt hátra a kelesztésből a sütőt bekapcsoltam 190 fokra,és egy edényben alulra készítettem kb 2 dl vizet,hogy gőzös sütőben süljenek majd a zsemlék.Ahogy megkeltek a zsemlék (majd duplájukra),a tetejét éles szikével megvagdostam, megspricceltem vízzel,és 170 fokos sütőben 28-30 percig sütöttem,Amikor készen lett rácsra tettem hűlni ,de nem sokáig,mert már alig vártuk,hogy megkóstoljuk,és nagyon finom volt,nagyon örülök,hogy elkészítettem,mert tényleg ilyen zsemlét pékségben nem kap az ember,bízom benne,hogy érthetően leírtam,hogy hogy csináltam,de Vikinél azért érthetőben le van írva:-))
Hozzávallók:

60 dkg BL80 liszt
2dl víz vagy tej
1 egész tojás
2ek olaj
1 kisdoboz joghurt
1 csipet cukor
1tk só
2dkg élesztő

15 megjegyzés:

  1. Ditta nagyon szépek lettek! Amúgy egy időben én is kézzel dagasztottam nem könnyű feladat!

    VálaszTörlés
  2. Dittus !!!!!! Iszonyatosan büszke vagyok RÁD !!!!! Fantasztikusan szépre sikerüktek. Őszintén bevallom, hogy az én legelső zsömléim évekkel ezelőtt mégcsak meg sem közelítették ezt.
    Tiszta szívből gratulálok. De alig találok szavakat, s végig borzogat a hideg ahogy végignézek ezeken a mosolygós zsömléken. Remélem a családod sem bánta meg azt a "kis" időt, amit a zsömlékkel töltöttél, s nem velük :))))


    Sajnálom, hogy a kézi mixer nem bírta, de Rajtad ez sem fogott ki. Szuper csajszi vagy !!!!
    Tedd már meg, hogy írsz egy mailt nekem, hátha találnék a ládafiában egy alig használt kenyérsütőgépet. Csak annyi problémája van, hogy leesett az ékszíja, egyébként alíg használtam, mer én általában dagasztógéppel keverek-kavarok. Szívesen neked adnám, csak meg kell tudakolni valami szerelőtől, hogy ezt egyáltalán érdemes-e megcsináltatni. S ráadásul nem is a legrosszabb gépek közé tartozik.

    VálaszTörlés
  3. Ditta ezek a zsemlecipók gyönyörűségesek!!!! GRATULÁLOK!!!! Nagyon ügyes vagy. Igazad van, kézzel is lehet dagasztani. Sőt elárulom neked, hogy én nem olyan régen vettem a gépemet, mert annyira fájnak a kezeim, hogy már nem tudok kézzel dagasztani. Hidd el, úgy az igazi és te még bírod mert fiatal vagy.:)

    Én is elvittem a receptet és alig várom hogy megsüssem. Vikinél mindig ilyen gyönyörűségekbe futok.:)

    VálaszTörlés
  4. Ditta!
    Ezek valami meseszépek!
    El sem hiszem, hogy most sütöttél először:-)))
    Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon szépek lettek a zsömléid, szinte megszólalnak :) Én is kézzel dagasztok, mióta Limara megfertőzött kelttészta-ügyileg (nem is lenne hely egy kenyérsütőnek a miniatűr konyhában), szerintem jó feszültségoldó :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Mary,nem olyan veszélyes,ki lehet bírni:-)

    Viki,nagyon szépen köszönöm az elismerést,és a sok sok segítséget anélkül nem ment volna:-)),a többit meg mailban írom:-))

    Giza,köszönöm szépen,tényleg nem olyan nehéz kézzel,de tuti könnyebb géppel:-),próbáld ki Gizi nagyon jó recept:-)

    Gesztenye,köszönöm:-)tényleg nem sütöttem még soha :-)

    Erinacea,köszönöm kedves vagy:-),így van kipüföli az ember magából a dühét,ha dühös a tésztán:-))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek lettek Ditta! És kézzel és először... le a kalappal!!!

    VálaszTörlés
  8. Mónika Köszönöm:-)

    Latsia,köszönöm:-)

    VálaszTörlés
  9. Ditta, nézz be hozzám, van egy díjam a számodra :)

    VálaszTörlés
  10. Jaj micsoda zsemlék,majdnem az illatát is érzem:)
    Nekem sincs dagasztó gépem,se kenyérsütöm,s nem nagyon mertem nekifogni az ilyen kelttésztáknak,de látom kézzel is meglehet oldani a dolgot.Igazad van az őseinknek se volt,mégis maguk sütötték a kenyeret,sőt van egy nénikém ,vidéken él ,aki mai napig otthon süti a kenyeret kemencébe (na ná hogy nem kenyérsütögépbe).

    VálaszTörlés
  11. Bianka ,köszönöm szépen:-)

    Trinity,már elfogyott,majd legközelebb:-))

    Erinacea,hú köszönöm szépen:-)))

    Cakeni,köszönöm ,próbáld ki feltétlenül,én is kézzel csináltam mindent,sütőben meg tudod sütni,nem fogsz csalódni:-)))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek lettek ezek acipók! :-)

    VálaszTörlés
  13. Margitka,köszönöm,megyek hozzád is hamarosan recepté,már ki is néztem egyet:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: