Sajtos kifli



Nagyon megtetszett a kenyér sütés,most sajtos kiflit próbáltam meg sütni,hát  sajtos croason lett belőle:-),de nagyon finom lett így nem bánom:-)
A receptet Tóthné Pánya Marianna-Házi süteményes könyvéből vettem,ott sós kiflinek van írva,de én sajtos ként készítettem,és itt ott picit változtattam az eredeti recepten.
Mivel,hogy most kaptam  egy dagasztó gépet,így abban dagasztottam a tésztát:-)
A tejet,és a vizet beleöntöttem a gépnek az üstjébe,az olvasztott vajat,sót,cukrot,lisztet,és a tetejére az élesztőt rámorzsoltam ,és hagytam,hogy a gép elvégezze a dolgát.Miután elvégezte a gép a dagasztást,beletettem egy kelesztő tálban,és 1,5 óráig hagytam kelni,nagyon szépen megkelt.Kettő részre osztottam a tésztát,lisztezett felületen kinyújtottam,úgy 15-16 cm szélesre,50 cm hosszú,és kb 0,5 cm vastagra,majd háromszög cikkekre vágtam egy pengével.A két szélét megfogtam a háromszögnek,és feltekertem, sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam,megkentem vizes ecsettel,és a tetejére sajtot reszeltem,meg egy párnak szezámmagot szórtam a tetejére.Visszatérve még a háromszögre vágott tésztára,egy pár darabba tölteléket tettem,füstölt kolbászt,és sajtot,és úgy tekertem fel, és sajt a tetejére,hát valami isteni lett:-)A sütés előmelegített sütőben 200 fokon történt 15 percig,ismét bejárta a lakást az a friss péksütemény illata:-)
Hozzávalók:

70 dkg finom liszt
2,5dl tej
2dl víz
1 púpos teáskanál só
1tk cukor
3dkg olvasztott margarin
2,5dkg élesztő
A tetejére 15 dkg trappista sajt,szezám mag
a belsejébe meg pici füstölt kolbász

11 megjegyzés:

  1. Három éve sütőm a kenyeret meg a péksüteményt kalácsot de az illatával nem tudok betelni!
    Szépek lettek a kiflik!:)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűségesek ezek a kiflik!!! Most kedvem lenne beleharapni, szinte érezni lehet a finom illatát.Nagyon örülök, hogy így bevált az új géped.:))

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok az új géphez ,Viki biztos nagyon büszke rád ,és bolgog hogy jó helyre került a gépje.A kiflik csodálatosan néznek ki:)

    VálaszTörlés
  4. Én azt hiszem, hogy feliratkozom erre a blogra, és ha a blogszerző megengedi, jövök hozzá tanulni :)
    Dittus! Gyönyörűségesek lettek a kiflik, és valóban nagyon-nagyon büszke vagyok Rád, mert nem elég kapni valamit, tudni kell vele élni is, azaz akarni kell használni is :):)
    OFF: CAKENI ! bárcsak Te lennél egy kicsit közelebb, legalább egy méterrel a határon belül :) ahova a postás is eljut és nem téved el :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem az ilyen kifliket, guszta!

    VálaszTörlés
  6. Én is imádom, sőt az egész családom a sajtos kiflit! ... Ezt bizony nagyon gyakran sütögettem egy időben! :-)

    VálaszTörlés
  7. Mary,köszi szépen,ugye,hogy nem lehet betelni az illattal,nagyon finom:-)

    Gizi,nagyon szívesen adok belőle:-)

    Cakeni,köszönöm szépen,remélem is hogy büszke rám:-))

    Viki köszönöm,nagyon kedves vagy,de azért még ott nem tartunk,hogy én tanítsalak Téged:-)))

    Otti,köszi,nagyon finni lett:-)

    Margitka,mi is szeretjük,most rajtam a sor,hogy sűrűn süssem:-)

    VálaszTörlés
  8. Amig ide értem, már rég elfogyott, igaz?
    Pedig én is megszerettem volna kostolni! Olyan guszták!

    VálaszTörlés
  9. Juci igaz elfogyott:-)))
    Na de legközelebb jelentem,ha kész lesz:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: