Csülök pékné módra




Ma rendezgettem a képeket a számítógépen,és akkor ráakadtam,még tavaly előtt készített ételfotókra,így,most fel is teszem a képeket és a hozzávaló receptet,csülök pékné módra,tepsibe,és római tálban. Nálunk ez nagyon közkedvelt étel, akármennyit csinálunk belőle sosem elég!:-)
A csülköt egy lábasba teszem, annyi vízzel, hogy ellepje. A vízbe teszek babérlevelet, egész borsot, és fokhagymát. Miközben fő, megpucolom, és kockákra vágom a krumplit. Meglocsolom olajjal, és megszórom sóval, és ételízesítővel. Hagyom állni. A hagymákat megpucolom, és négy felé vágom. Mikor a csülök megfőtt, kiszedem a vízből, és bőrével lefelé belerakom a kizsírozott tepsibe(vagy a római tálba, attól függ miben készítem), a húsos részét, sóval, borssal, és ételízesítővel ízesítem. Majd megfordítom, és a bőrös részét bevagdosom, és meglocsolom a borral. Mellérakom a fűszeres krumplit, és a hagymát. A csülkök tetejére egy-egy csík szalonnát teszek, és 180 fokos sütőben készre sütöm. Időnként meglocsolgatom a levével, hogy szép pirosra süljön.

Hozzávalók:

1,5-2 kg sertés csülök csont nélkül(ez 2 tepsibe szokott elférni)
3 babérlevél
egész bors
3-4 gerezd fokhagyma
1 kg vöröshagyma
2 kg krumpli

ételízesítő
olaj
1 dl száraz fehérbor
annyi szelet füstölt szalonna, ahány darabban sütjük a csülköt

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis kaja ez ebben a hideg időben:)

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, a kedvencem!!!!!
    Imádnám most azonnal, annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. Így-így :-) Hmmmmmmmmmmmmmm...

    Mellé jó kis savanyúság... Király!

    VálaszTörlés
  4. Húúú, Ditta ez gyönyörűséges!!! Olyan éhes vagyok, hogy az egészet betudnám falni mind egy szemig.:)))

    Nagyon szépek a képek!!!!Ügyes vagy!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Húúúúú, micsoda szuper csülök! Én egy kis sört kérnék még hozzá :)

    VálaszTörlés
  6. Nézz be hozzám , van egy meglepim számodra:)

    VálaszTörlés
  7. Családi tűzhely,finom az melegben is:-))

    Gesztenye,én is megennék egy tányérkával:-)

    Otti,finom is:-)Viki,Te is tudod mitől döglik:-))

    Giza az azért nem kevés,nagyon beteg lennél az egésztől:-))

    Erinacea,sörrel szolgálhatok csülökkel már nem:-))

    Cakeni már voltam is:-))

    VálaszTörlés
  8. Most elaléltam annyira guszta

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: