Almás sütemény


Kaptunk egy kis almát ezért tegnap sütöttem anyósom receptje alapján almás sütit. A lisztet , sütőport ,a cukrot egy tálba szárazon összekeverem,majd hozzáadom a tojást,margarint belemorzsolom,ezeket összegyúrom,majd a végén, öntök hozzá annyi tejet,hogy a tészta jól összeálljon
ezt a tésztát kettéválasztom,majd lisztes felületen kinyújtom a tésztát,és ezután kivajazott lisztes tepsibe,(vagy sütőpapíros)kiterítem a tésztát,megkenem nagyon vékonyan egy pici lekvárral,majd ráterítem az almás tölteléket,végül kinyújtom a másik felét a tésztának,és ráterítem a almás töltelékre,villával megszurkálom,(hogy a nedvesség kitudjon belőle párologni) és előmelegített sütőben 180 fokon kb 30-35percig sütöm,kihűlt állapotban szeletelem,tetejét porcukorral meghintem.
Az almás tölteléket,úgy készítem,hogy megpucolom,lereszelem az almákat,jól kinyomkodom belőle a folyadékot,hogy szinte száraz legyen,majd cukrozom,fahéjazom,nekem most több cukrot kellett tennem,mert picit savanykás volt az almám,meg még raktam,hozzá 1 tasak fahéjas-vaníliás cukrot is.
Hozzávalók:
60dkg liszt
12ek cukor(ebből 6 az almás töltelékbe)
2db tojás
25dkg margarin
1dl tej
2cs sütőpor
2kk fahéj
12db közepes alma
1tasak fahéjas vaníliás cukor
porcukor a sütemény tetejére

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: