Szeretet befőtt


Tavaly Mikulásra a családnak kerestem valami egyszerű ajándék ötletet,és rátaláltam a szeretet befőttre,egyszerű, nagyon ízléses,és sikeres volt.Mézeskalácsot sütöttem,beleraktam egy befőttes üvegbe,ragasztottam rá egy matricát,vágtam rá  vászon tetőt,szalaggal átkötöttem, és már kész is volt,a közelgő ünnepekre hátha valakinek segítséget tudtam ezzel  nyújtani ajándékozás terén.
Leírom a mézeskalács receptjét is ,hozzávalók ahogy Én csinálom:
1kg liszt
30dkg porcukor
2kk szódabikarbóna
2kk fahéj
2kk őrölt szegfűszeg
csipet só
20dk margarin
2 db tojás
3dl méz
2kk gyömbér
2kk mézeskalács fűszerkeverék
Díszítéshez: 1 tojás fehérje,20 dkg porcukor,1-2 csepp citromlé

A lisztet,porcukrot,és a fűszereket,szárazon összekeverem,majd hozzáadom a tojást,és a margarint,jól összemorzsolom,mikor már teljesen elmorzsolódott a margarin,hozzáadom a mézet,és azzal teljesen összegyúrom,kinyújtom3-4 mm vastagságúra,és különféle formákat szaggatok belőlük,majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom ,előmelegített sütőben 180 fokon kb 10-12 percig sütöm.Díszítéshez 1 tojás fehérjét ,kb 20dk porcukrot,és egy pár csepp citromlét mixerrel jól összekeverem(kb 10-15 perc),ha színezni szeretnénk,akkor tegyünk egy tálkába annyit amit megszeretnénk színezni,és keverjük bele az ételfestéket.

7 megjegyzés:

  1. Jujj de jó ötlet,én is készítettem narancs lekvárt ajándékba Karácsonyra,tetszett az ötlet mindenkinek:)

    VálaszTörlés
  2. Igen szerintem is,idén mézeskalács ládikó lesz,az ötlet Tőled lett koppintva:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez valóban nagyon jó, és mutatós is! Biztos a siker vele! :-)

    VálaszTörlés
  4. De jó ötlet Dittus!Lopom!:-)A címkét hogy készítetted?Vagy készen voltak?

    VálaszTörlés
  5. Ugye milyen jó kis ajándék?A címkéket készen vettem ,és csak feliratoztam :)

    VálaszTörlés
  6. Mariska köszönöm,remek ajándék szerintem :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: