Citromos túró torta

 Apa készítette nekem :-)

Hoztam három nagyon finom ,könnyű,hűsítő, citromos túró tortát,kettő a barátaink születésnapjára ,egyik pedig az én születésnapomra készült,amit a férjem egyedül készítette nekem :-)
Minden esetben készítettem egy egyszerű 3 tojásos piskótát,a tojásokat szétválasztom,a fele cukrot a fehérjébe a másik felét a sárgájába,kihabosítom,a tojásfehérjéket  kemény habbá verem,ezeket óvatosan összeforgatom,közben a kimért lisztet hozzászitálom ,ezzel is óvatosan összeforgatom,és egy sütőpapírral bélelt kapcsos formába öntöm,10 perc alatt 180 fokra melegített sütőben megsütöm.Picit hagyom meghűlni kiveszem a formából , eltakarítom a formát,ráhelyezem egy tálcára ,majd a piskótát visszahelyezem bele.Elkészítem a citromos túró krémet.
A túrót,villával átnyomkodom,hozzáadom a porcukrot,a vaníliás cukrot,a citrom reszelt héját,a levét,és jól összekeverem,félre teszem,közben felverem a tejszínt kemény habbá,amíg elkészítem a zselatint addig a tejszínhabot beteszem a hűtőbe.Fél deci vízben felmelegítem a zselatint,kiveszek a túrós krémből egy 2-3 evőkanálnyit abban elkeverem a meleg feloldott zselatint,és hozzáöntöm a túróhoz,alaposan elkeverem benne,majd a tejszínhabot beleforgatom a túrós krémbe,és már töltöm is bele a formába a krémet ,a tetejét szépen egyenesre igazítom és beteszem a hűtőbe.Közben előveszem a hűtőből a már elkészített citromkrémet,amit ezúton is köszönök Mohának,nála láttam ezt ,az ízre és kinézetre is kiváló krémet ,és nagyon megtetszett ,most végre ki is próbáltam(nagyon nagyon finom :-) ),az egyik tortának a gyönyörű díszítését is kölcsön vettem amit szintén köszönök :-).
A krém elkészítésénél mindent a leírtak szerint csináltam,a tojásokat,a citrom reszelt héját,a cukrot,a citromlét,egy lábasba tettem,kihabosítottam,majd kis lángon besűrítettem,majd a tűzről levéve elkevertem benne a vajat amikor elolvadt,vízfürdőbe tettem,néha belekevertem,hogy ne bőrösödjön be,majd amikor már meghűlt betettem a hűtőbe,és csak akkor vettem elő,amikor a tortát visszatettem a hűtőbe.Egy evőkanál vízben összemelegítek  egy kávéskanál zselatint,kiveszek a citromkrémből abba belekeverem feloldott meleg zselatint,majd hozzákeverem a maradék krémhez,jól elkeverem benne,előveszem a tortát,és a tetejére öntöm a krémet,szépen eldolgozom rajta,és mehet is a hűtőbe,nálam minden esetben pihent egy éjszakát a hűtőbe,és másnap egy éles vékony pengéjű késsel körbe vágom a formába a tortát,leveszem a formát róla,és citrommal,citromfűvel díszítem,a szív alakúnál nem lett a legszebb a körbe vágás,mert már elég gatya a torta forma ,nem tudtam a kést szépen mellészúrni  :-)

Ez volt az első

Hozzávalók piskótához: a tortaforma 24,26 és a szív forma is kb ekkorának felel meg.
3 tojás
3ek cukor
3ek liszt

A citromos túrókrémhez:
0,5 kg túró
15dkg porcukor
1ek vaníliás cukor
2 citrom leve és a héja is
1ek zselatin-18-20 g
0,5dl víz
3,5dl tejszín

A citromos krémhez:

2egész tojás
1 tojássárgája (nálam egy Japán tojás volt)
2 citrom héja
2dl citromlé(beletettem a citrom levét is,úgy lett 2 dl)
15dkg cukor
5dkg vaj

1ek víz
1kk zselatin

Citromos szív alakú

5 megjegyzés:

  1. Dittus! nem lehetne, hogy mindhárom felüljön egy gyorsvonatra ? Húúúúúú de megkívántam, csak sajna totál vissza kell fogni magam, de már csurog a nyálam utána :)
    Férjuradnak meg minden elismerésem.

    VálaszTörlés
  2. Mindhárom csodálatos:) Gratulálok a férjedhez, szuper tortát készített neked:)Nagyon tetszik a tetején a zselé is, ki fogom próbálni ezt a módszert:)

    VálaszTörlés
  3. Isten éltessen! :) Ismét csak gratulálok a férjedhez! :) Mindhárom nagyon- nagyon szép.

    VálaszTörlés
  4. Húúú...csak ámulok és bámulok!...és már mentem is a receptet:)

    VálaszTörlés
  5. Vikuci,még az állomásra sem jutott volna el,olyan gyorsan elfogyott :-),köszi a dicséretet apa nevében is :-)puszi

    Trollanyu,köszönöm apának átadom :-),a krém a tetején Moha érdeme,de csak ajánlani tudom isteni finom :-)

    Csilla köszönjük szépen aranyos vagy! :-)

    Tünde köszönöm,készítsd el nem bánod meg ,és tényleg nagyon egyszerű :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: