Kerek torta 1.

Ez volt az első fondantal készített tortám.
Mint ahogy már írtam, nagyon sok mindent Kiskukta oldalán találtam,receptek,taktikákat stb.

 Idáig ,ha sütöttem valami piskóta félét azt mindig jó sok tojásból csináltam,na itt Kiskutánál ráleltem,a kevés tojásos (piskóta)torta  tésztára,és elég sok mindenhez ezt használom,finom és nem kell hozzá sok tojás.
Tehát egy 20 cm torta formához a következőket raktam bele:
2 db tojás
17,5 dkg liszt
0,75 dl tej
0.75 dl olaj
1/2 sütőpr
4dkg cukor a tojáshabhoz.

A cukrot keverőtálba tesszük,ráöntjük a tejet és az olajat,a tojásokat szétválasztjuk,a sárgáját a cukros-olajos-tejes keverékhez tesszük.
A sütőport jól elkeverjük a lisztel(én átszitáltam a lisztet),összeöntjük a cukros tojássárgás masszával és jól elkeverjük  mixerrel 2-3 percig.
A tojás fehérjéhez adunk pár csepp citromlevet+1 csipetnyi sót,és ezt kemény habbá verjük amikor már jó kemény a hab hozzá adjuk a 4 dkg cukrot és ezzel jó keményre verjük.
Most a habot beleforgatjuk óvatosan a masszába  a mixer villájával .

A sütő forma aljába sütőpapírt vágunk(én szilikonos sütőpapírt használok),lehet az oldalára,de szerintem elég,csak kizsírozni-lisztezni.
175 fokos sütőben 25-30 percig sütjük (ez mondjuk forma és sütő függő,mindenesetre tűpróbát csináljunk)
Ha kakaós torta tésztát csinálunk 2 ek kakaót tegyünk hozzá,de vonjuk le a liszt súlyából.

A krém egy vaníliás krém volt(ezzel a külsejét kentem meg,de nagyon finom belülre is) szintén Kiskukta receptje alapján:

Krém:
20dkg cukor
2ek tej
2ek víz
3 db vaníliás cukor
3 db tojás
1.5ek liszt
20 dkg vaj (vagy margarin)

1. A cukrot+lisztet+vaníliás cukrot szárazon jól elkeverjük.
2. A szárazon elkevert cukros liszthez hozzá adjuk a tojást a vizet a tejet,és jól kihabosítjuk.
3. Egy vastag aljú edénybe feltesszük a masszát főzni,folyamatos keverés közben,addig főzzük amíg jó sűrű pépes nem lesz(hagyjuk fortyogni 1-2 percet),miután megfőtt jól hűtsük le,( hideg vízbe tegyük az edényt így nem bőrösödik be)
4.A lágy margarint,jó kihabosítjuk ,majd a meghűlt masszával ősze keverjük és sűrű krémmé mixeljük kb. 10 perc

A belsejében főzött vaníliás puding krémet csináltam2 pudingot főztem,de szerintem 1 is elég lett volna,így legalább maradt a pici lányomnak is belőle,én most egy pudinghoz írom le a mennyiséget.


1 tasak vaníliás puding
3dl tej
3ek cukor
125 g vaj

A puding port a cukrot kevéske tejjel csomó mentesre keverem, a maradék tejet felteszem főzni, és az elkevert pudingport folyamatosan hozzá öntöm,és összefőzöm,ha meghűlt egy picit a vajjal jó krémesre mixelem,ezt a vajjal összekeverést szintén Kiskuktától tanultam,és valóban nagyon finom így a pudingunk.

Akkor maradt még a bevonás az isteni Fondant (cukormassza),itt nem írom le a menetét,csak a hozzávalókat ,meg még annyi,hogy én tettem hozzá, 2 ek kukorica keményítőt is,egyébként a többi Kiskukta receptje alapján készült,és még annyi,hogy az első rózsám is+a levelek a pici rózsák,mind mind az első,a fondanttal nem volt semmi gondom,nem repedt,gyönyörű ,finom,és jó volt vele dolgozni.Valami ami nagyon fontos,nagyon át kell szitálni a porcukrot!

6ek víz
1ek zselatin
2ek méz
1ek margarin(vagy növényi vaj)
 2ekétkezési keményítő
kb:80dkg-1kg nagyon finom szemcsés porcukor-Átszitálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: