Kávékrémes torta 8.

Ennek a torta krémnek a receptjét,egy helybéli,idős nénikétől kaptuk( örököltük),ez egy sütemény krém,(sokan úgy ismerik,hogy  hatlapos) a lényege,hogy nem sima csoki krém,hanem zamat kávéból kell főzni,de kizárólag,csak a zamat kávétól lesz az a különleges íze,meg a ráöntött csokoládé máztól.
Sütöttem 2 db 26cm kerek tortaformájú piskótát ,és ketté vágtam ,én egy picit átmódosítottam, az eredeti  recept  Edit tortasulijában,"összedobós piskóta " néven szerepel,Margit oldalán.Ezt a receptet használtam faragott tortákhoz,nagyon jól lehet faragni.
Hozzávalók ahogyan én csinálom:
                                                                           
35dkg margarin                                                                                   
40dkg cukor                                                
42dkg liszt                                                        
1,25 dl tej
5 tojás
1cs sütőpor
1cs vaníliás cukor

A vajat habosra keverem a cukorral meg a tojásokkal,a lisztet meg a sütőport szárazon (ha kakaós akkor a kakaót is)összekeverem,majd a vajas keverékhez öntöm a tejjel együtt,és jól összekeverem mixerrel,beleöntöm a sütőpapírral kibélelt torta formába (csak az alját szoktam kibélelni,az oldalát ,csak zsírozom, lisztezem),előmelegített sütőben  150 fokon, kb 1 óráig sütöm,tű próbát csináljunk,ha megsült egy pár percig hagyhatjuk hűlni a tortaformában,mert könnyebben elválik az oldalától.

Krém:
1,5 l tej
15dkg cukor
1cs vaníliás cukor
25 dkg ráma
8 púpozott evőkanál grízes liszt
5 ek  zamat kávé
20dkg porcukor
0,5 l víz

A tejet,15dkg cukrot,vaníliás cukrot,a rámát,és a lisztet egy vastag aljú edényben felkészítjük,jól összekeverjük,közben 0,5 l vizet felforraljuk,majd az  ek zamat kávét leforrázzuk vele,hagyjuk egy pár percet,azután leszűrjük a kávét,ezután a porcukrot megpirítjuk ,majd a leszűrt kávéval felöntjük,(ne ijedjünk meg,ha egy picit elkezd kifutni)és kevergetjük amíg a cukor felolvad,ha a cukor felolvadt,hozzáöntjük az edényben előkészített tejes masszához és sűrű krémmé főzzük,ha megfőztük, lehűtjük(hűtőfolyadékba),és mixerrel jól összekeverjük.

Csokimáz:
3ek víz
6ek cukor
3ek kakaó
1ek rum
10 dkg vaj(jó margarinnal is,de vajjal finomabb)

A vaj kivételével az egészet megfőzzük,majd,ha picit meghűlt a vajat elkeverjük benne(nem kell hagyni teljesen kihűlni,mert a vaj könnyeben elolvad).

Az írókázást,most csináltam először:),minden félét firkantottam a tortára,nem követtem semmi szabályt,csak próbálkoztam:)
Írókázás-Royal Icing hozzávalói(Edit tortasulijából):

1 tojás fehérje
25dkg porcukor
1-2 csepp citromlé

A tojás fehérjéhez,keverés közben(mixerrel) folyamatosan adagoljuk a cukrot(én csak 20 dkg-ot használtam fel belőle),közben a citrom levét is hozzá adjuk,akkor lesz jó a krémünk,ha kifényesedik,és a kanalat,ha belenyomjuk,csúcsosra tudjuk húzni,színezni azután lehet ha sűrű habbá vertük.

8 megjegyzés:

  1. Kedves Ditta! Valami eszméletlen szépek a tortáid! Bárcsak tizedannyi kézügyességgel rendelkeznék! :))))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm,kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ditta! Ez a kávékrém nagyon elnyerte a tetszésemet, de szerintem valami nem stimmel a recepttel. Az 5 evőkanál zamat kávét leöntöttem fél deci forró vízzel,beszívta. Leöntöttem fél literrel, azt meg soknak találtam. Valahogy azért összehoztam a krémet, de nem lett az igazi. Légyszíves nézz utána ennek a résznek. Köszi: Marcsi

    VálaszTörlés
  4. Marcsi!

    Már javítottam is,köszönöm ,hogy szóltál:-)A blogodon válaszoltam!

    VálaszTörlés
  5. Szeretnék feliratot a tortára. Ezzel az írókás recepttel lehet szerinted?

    VálaszTörlés
  6. Eszter,ez a recept tökéletes az írókázáshoz.

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Lehet butaságot kérdezek de a piskóta tésztánál a mennyiség az egy 26cm-es laphoz van?Mert előtte írtad hogy kettő kell hozzá és lehet hogy csak nekem nem egyértelmű:)
    Anita

    VálaszTörlés
  8. Szia Anita!

    Nem dehogy kérdezel butaságot,én nem voltam egyértelmű,az egy 26 cm-es tortához való mennyiségek,de ennél 2 lapot sütöttem,és így lett 1,5,de bőven elég,ha egyet sütsz akkor is :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: