Zsuzsi szelet


Már egy pár hónapja sütöttem ezt a fincsi süteményt,de így húsvét előtt megmutatom,hátha valaki kedvet kap hozzá az ünnepekre. A recept Egy Csipettől való amit ezúton is köszönök,mindent a leírtak szerint készítettem,ahogy nála volt a recepten megadva,nagyon finom lett a végeredmény ,és gyorsan elfogyott,ha időm engedi,mindenképpen szeretném húsvétra is elkészíteni ezt az ünnepi süteményt ,bátran ajánlom .
A vajat a mézzel és a cukorral felolvasztom, majd a tojásokkal és az összekevert száraz hozzávalókkal együtt tésztává gyúrom. Egy két órán át pihentetem a tésztát ,de lehet egy napot is,de nem kell hűtőbe tenni.
 Miután pihent a tésztából 4 db 30x30 lapot nyújtok belőle,hogy egyforma legyen készítettem egy sablont hozzá ,ahogy Csipetnél láttam 3  darabba szedtem ,a nagy gombócot, kb. 2 mm vékonyra nyújtottam, majd méretre szabtam. A három lap maradékából  készítem a 4. lapot.  A lapokat egy tepsi hátán sütöm, sütőpapíron. 170 °C-on előmelegített sütőben kb. 6-7 perc alatt megsülnek,vigyázzunk ne égjenek meg!. A lapok sütése közben megfőztem, majd kihűtöttem a pudingot, majd vajjal, porcukorral és egy kis vanília eszenciával habosra kevertem. A lapokat a krémmel megkentem,az utolsót üresen hagytam. Lehűtöttem a süteményt, végül csokimázzal bevontam a tetejét.Egy éjszakát betettem a hűtőbe és ezután szeleteltem fel.

A tészta hozzávalói:
15 dkg cukor 
5 nagy evőkanál méz
5-6 dkg vaj
40 dkg liszt
1/2 evőkanál szódabikarbóna (8-9 g)
3 dkg kakaópor (2 hatalmas kanálnyi)
csipet só
2 tojás  
szükség esetén kevés tejjel lehet a tésztát alaposabban összedolgozni (kb. 1-2 evőkanál)
A krémhez hozzávalói:
3 csomag vaníliás pudingpor
1 evőkanál liszt
1l  tej
5 dkg cukor
15 dkg vaj/margarin
15 dkg porcukor
1 teáskanál vanília eszencia

Kb 10 dkg csoki a tetejére+1-2 ek olaj

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta Ditta! 5 nagy evőkanál az méz? Remélem jól következtettem. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is kinéztem magamnak ezt a sütit!
    Nagyon jól sikerült Neked is!

    VálaszTörlés
  3. Mary,igen jól következtettél,köszi hogy szóltál :)

    Juci,nem fogod meg bánni az biztos :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: