Szív torta 2.

Keresztfiam barátnőjének a születésnapi tortája.Sütöttem 2 db 26 cm átmérőjű kerek tortaformának megfelelő piskótát,szív sütő formába,az adag mennyiségét leírom itt,lebontva 18-22-26 cm formára,és az elkészítésének módját is:


Adagok:18-22-26 kerek sütő formának felel meg.

1 tojás                                             2 tojás                                         3 tojás
5 dkg cukor                                    10 dkg cukor                              15dkg cukor
8,75dkg liszt                                   17,5 dkg liszt                              26,25 dkg liszt
0,4 dl tej                                          0,75 dl tej                                   1,25dl tej
½ cs sütőpor                                    ½ cs sütőpor                             1 cs sütőpor
2dkg cukor a tojáshabhoz               4dkg cukor a tojáshabhoz          6dkg cukor
0,4 dl olaj                                        0,75 dl olaj                                 1,25 dl olaj

A cukrot a tejet és az olajat egy keverőtálba tesszük, és a szétválasztott tojások sárgáját hozzá  adjuk ,az átszitált lisztet a sütőporral jól összekeverjük, és hozzáöntjük a tejes-tojásos masszához, és jól átkeverjük (kihabosítjuk)mixerrel 2-3 percig.
A tojás fehérjéhez ,adok egy pár csepp citrom levet, és egy csipetnyi sót ,ezután kemény habbá verem ,mikor már elég kemény, hozzáadom a cukrot ,és azzal még keményebb habbá verem, amikor felvertem a tojásfehérjéket hozzá forgatom a tejes-tojásos masszához a habverő villáival.
A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral(én szilikonossal szoktam),oldalát zsír liszt, azután beleöntöm a masszát, és előmelegített sütőben 175 fokon 25-30 percig sütöm, tűpróbát végezzünk, mert nem egyformák a sütők.
Ha kakaós lapot sütünk adjunk hozzá 1-2, vagy 3 evőkanál kakaót ,csak vonjuk le a liszt súlyából.
Ezt a receptet Kiskuktától lestem el,már használtam is előző régebbi leírásomba Kerek tortánál
A belsejét,és a külső réteget, főzött csokikrémmel kentem meg ,a receptet szintén Kiskuktától csentem:) 2 adagot készítettem belőle,mert 4 rétegű lett a tortám(a tetejével együtt) ,meg igazából,csak a 2. ilyenfajta tortám volt,s fogalmam sem volt a mennyiségekhez :),de azért nem lett annyival több ,tehát 1 adaghoz írom le a mennyiséget.

20dkg cukor
2ek víz
2ek tej
2ek kakaó(hollandot használok,mert sokkal jobb az íze meg a színe)
20 dkg margarin
3db tojás
1,5 ek liszt
1ek rum

1. A cukrot+lisztet+kakaót szárazon jól elkeverjük.
2. A szárazon elkevert cukros,kakaós liszthez hozzá adjuk a tojást a vizet a tejet,és jól kihabosítjuk.
3. Egy vastag aljú edénybe feltesszük a masszát főzni,folyamatos keverés közben,addig főzzük amíg jó sűrű pépes nem lesz(hagyjuk fortyogni 1-2 percet),miután megfőtt jól hűtsük le,( hideg vízbe tegyük az edényt így nem bőrösödik be)
4.A lágy margarinhoz hozzáadjuk a rumot,jó kihabosítjuk ,majd a meghűlt masszával ősze keverjük és sűrű krémmé mixeljük kb. 10 perc.
Amikor kész lett,betettem a hűtőbe kb 1 órára,azután megkentem vele a tortát ,belülről is meg kívülről is,és utána betettem a hűtőbe pár órára,miután megszilárdult a krém a tortán,kicsit nedves késsel még simogattam egy picit ,és ezután vontam be fondanttal,a fondant receptjét itt megtalálod,a színét úgy csináltam a fondantnak,hogy a 6 ek víz helyett 3-ek vízet és 3 ek Szilas málna piros ételfestéket tettem bele. az apró szíveknek: Dr. Oetker dekorszíveket használtam,csipetnyi fondanttot vízzel meghígítottam,és azzal ragasztottam fel a díszeket




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: