Puncs szelet


Nem hiszem,hogy badarságot állítok,ha azt mondom,hogy sokunk nagy kedvence a puncs szelet,ünnepi sütinek is megállja a helyét.
Nem egy bonyolult elkészíteni,habár a tetején ha a mázat én készítem azért van amikor megkínlódok vele :),de legtöbbször megveszem készen,így csak fel kell gőz fölött melegíteni,és ráönteni a sütire,de ne szaladjunk annyira előre.Egy 25x35 tepsibe készítem sütök 2x8 tojásos piskótát,amikor meghűl ketté vágom mind a kettőt,(de ha sikerül akkor a tetejének meg az aljának jó vékonyat próbálok vágni,így több marad a tölteléknek :)  ),egy-egy lap lesz a teteje meg az alja,a másik kettő lapot apró kockára vágom ,beleteszem egy nagyobb tálba.Elkészítem a cukorszirupot,egy lábasba beleöntöm a kimért  vizet , beleteszem a cukrot,és addig főzöm amíg a megfelelő sűrű nem lesz,ezt úgy tudjuk leellenőrizni,ha kiskanállal kiveszünk egy picit belőle,és száll próbát csinálunk.ha kész a szirup,picit hagyjuk hűlni,mehet bele rum,meg egy pici piros ételfesték,ráöntjük az  összeaprított piskótára,jól összekeverjük a piskótát  a sziruppal. Az egyik lapot beleteszem egy akkora formába hogy kitöltse a formát,megkenem forró lekvárral (nálam barack ),és mehet bele a töltelék szépen elterítem ,belenyomkodom ,megkenem a másik lapot is,és azt terítem a tetejére,jól lenyomkodom,lesúlyozom,hogy szépen összepréselődjenek a lapok a töltelékkel,legjobb ha hagyjuk egy éjszakát,de pár óra is elegendő,körbevágjuk a formát,vagy ha tepsibe van akkor kiborítjuk egy tálcára,majd megkenjük a tetejét forró lekvárral,hagyjuk megszáradni,egészen addig amíg jó bebőrösödik,fontos,hogy megszáradjon,mert különben  ha mázat késsel meg kell igazítani,akkor gyűrni fogja a lekvárt.Ha ezzel megvagyunk,gőz fölött megmelegítjük a fondant jó folyós legyen,pici ételfestékkel megszínezzük,és ráöntjük a süteményre,gyors mozdulattal a tálcát úgy mozgatjuk,hogy szépen elterüljön,ha ügyesek vagyunk nem is kell hozzá nyúlni,ha szükséges vízbe mártott késsel elsimogatjuk hogy szép felülete legyen.Meglehet a tetejét díszíteni tetszés szerint,meg ha tortának készítjük akkor az oldalát is,letördeljük a lecsorgott fondant ,lekvárral megkenjük,darál dióval megszórjuk,én ledarált piskótával szoktam ,de ki ahogy szereti.Leírtak szerint lehet hogy nehéznek tűnik,de egyáltalán nem az,és persze nagyon finom :).
Hozzávalók 1 piskótához,de ebből kettő kell:
8 tojás
8ek cukor
8ek liszt

A sziruphoz:
3.2 dl víz
40 dkg cukor
1,2 dl rum
ételfesték

Egy kis üveg lekvár a piskóta kenéséhez

A tetejére
70-80 dkg fondant



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: