Toyota torta



Férjemnek az unokatestvérének a születésnapjára készült ez a Toyota torta ,az autóját kellet tortába megformálni.Nem a legkönnyebb tortánk volt az biztos,legfőképpen a nagyon nagy meleg tette nehézzé,ha nincs ilyen meleg azért kilehetett volna többet is hozni belőle,de a végeredmény a körülményekhez képest nem lett rossz,(gondolom,a cukrászdák azért fel vannak készülve ilyen melegek ellen,klíma nagy hűtőkamra stb.hát nekünk ilyesmi sajnos nincs :-) ) még a kenés meg a burkolás nem is volt olyan vészes,de  a tortát elő is kellett venni hogy kontúrozzam,díszítsem és fújjam,hát megkínlódtunk vele az biztos :-),még szerencse,hogy a festést megoldottuk úgy,hogy a házunk alatt van egy kb 16 nm-es pince,és ott 16 fok volt így egy kicsit könnyebb volt,meg azért egy picit ki is szúrtam magammal,mert Eszterházy krémmel lett töltve a torta és egy vékonyka vajkrémmel kentem csak alá a burkolatnak,így az is jobban izzadt a kelletnél,na mindegy a lényeg,hogy  elkészült,és az ünnepeltnek nagyon tetszett.A tortáról még annyit,hogy mint írtam Eszterházy krémmel töltöttem,és nem a szokásos tojásfehérjés piskótát készítettem hozzá,mint amit egy Eszterházyhoz szoktunk,hanem egy kicsit tartósabb piskótát a farigcsálás miatt.
A piskótához a vajat ,a cukorral elkeverem,hozzáadom a tojásokat,a lisztben elkevert diót és sütőport,tejet,és robot géppel az egészet jól összekeverem ,majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem(jelen esetben 30x33),és 160 fokon 25-30 perc alatt megsütöm (ehhez a tortához 3 tepsi készült.)
Hozzávalók:
17dkg margarin
21dkg cukor
3 tojás
10dkg liszt
11dkg darált dió
1 sütőpor
0,9 dl tej



Az Eszterházy krémet a következőképpen készítem. A pudingport a tojást egy pici tejjel csomómentesre keverem,a többi tejet felteszem a cukorral  és a dióval főni,majd hozzáöntöm a tojásos masszát és sűrű krémmé főzöm,majd hűtőfürdőbe teszem,hogy lehűljön a krém.A vajat a rummal habosra keverem,majd a kihűlt krémmel jól összekeverem,beteszem a hűtőbe 1-2 óra múlva töltöm a tortát.Ehhez a tortához kettő adagot főztem.
A krém hozzávalói (2 adaghoz ):
2 tasak vaníliás pudingpor
6db tojás
6dkg dió
6dl tej
30dkg cukor
60dkg vaj
6ek rum


5 megjegyzés:

  1. Elájulok, hogy miket tudsz! :) Szép kis járgány!

    VálaszTörlés
  2. Nahát ez tényleg olyan, mintha igazi lenne! Fantasztikus vagy Ditta! Büszke vagyok rá, hogy ismerlek! :-)

    VálaszTörlés
  3. Margitka köszönöm,ez nagyon megtisztelő szavak,én meg nagyon örülök,én meg köszönöm,hogy a blogodon létrehoztad a tortasulit :-) Puszi.

    Tejszínhab köszönöm :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: