Felhő torta


Apukám születésnapjára készült ez a torta,nagyon finom volt!:-)
Sok helyen fent van a recept,én Feketepillangónál láttam már régebben,süteményben is elkészítette,és nála láttam tortába is,nagyon tetszett,és akkor tudtam,hogy hamarosan sort kerítek rá,hát mostanában lett itt az ideje:-)Nem egy bonyolult,és tényleg nagyon finom is!:-)
A tésztához a hozzávalókat összegyúrom,ketté osztom,és vékonyra (formára) nyújtom,adott esetben egy 24 cm-es kerek torta karikára. Előmelegített sütőben 200 fokon kb 4 percig sütöm,az egyik lapot felszeletelem,12 részre(de lehetett volna 16-ra is úgy sem vékonyak a szeletek)
A krémhez,egy pici tejben a pudingport,a lisztet,a tojássárgát összekeverem,majd a felöntöm a többi tejjel és sűrű krémmé főzöm,majd hűtő folyadékba teszem,hogy kihűljön.
A margarint a cukrokkal,és a vaníliakivonattal jól kihabosítom,majd a kihűlt krémmel alaposan összekeverem,ezzel megkenem a tortalap alsó részét,majd a sárga krém tetejére kenem a kemény habbá vert tejszínt,majd ráteszem a felszeletelt tortaszeleteket,és mehet a hűtőben,legjobb,ha egy napot pihen,de legalább egy éjszakát,majd megporcukrozva a tetejét díszítjük.
Hozzávalók a lapokhoz:

25dkg liszt
10dkg porcukor
1tojás
5dkg margarin
1ekrumaroma
1ek méz
1kk szódabikarbóna

A krémhez:


1liter tej
2ek liszt
2cs vaníliás pudingpor
3 tojás sárgája
20dkg margarin
15dkg cukor
2cs vaníliás cukor
1tk vaníliakivonat
6dl tejszín(én hulalát használtam)

4 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet le is mentettem, már csak alkalmat kell találnom a megsütésre :))

    VálaszTörlés
  2. Kreatív konyha,köszönöm:-)

    Panna,készítsd el nagyon nem bánod meg,isteni finom:-)

    VálaszTörlés
  3. Örülök hogy kedvet kaptál! Nagyon szép lett!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: