Baconbe tekert csirke máj,tepsiben sült burgonyával,céklasalátával.



A héten nagyon sok blogtársam májas ételt készített,mivel hogy mi is nagyon szeretjük, ezen a hétvégén májas ételek kerülnek az asztalra.Mára esett a választás a baconbe tekert csirkemáj,köretnek tepsiben sült krumpli,és céklasaláta volt ,aminek a receptét Gizinél találtam.
A céklasalátát elkészítettem már tegnap,hogy jól összeérjenek az ízek.Egy egész céklát feltettem főni(kb 2óra)amikor puhára főt leöntöttem róla vizet amikor meghűlt meghámoztam,és apró kockákra vágtam egy szem almát megpucoltam és szintén felkockáztam,hozzáadtam a céklához,egy külön tálban tartármártást készítettem,tejfölt majonézt,egy pici mustárt,sóval cukorral,citromlével összekevertem,és ezt ráöntöttem a céklás almára,és hűtőbe tettem.
Ma a csirkemájakat megmostam,megtisztítottam,(szív nélküli volt)négy felé vágtam a májakat és 2 órára tejbe áztattam.Közben krumplit megpucoltam felkockáztam,meglocsoltam olajjal,sóztam és vegetáztam , jól összeforgattam,hagytam egy 20 percet állni,ezután betettem a tepsibe,és 180 fokon  45-50 percig sütöttem.A májakat miután már 2 órán át áztak tejben betekertem a szalonnába tepsibe tettem és 180 fokon 40 percig sütöttem.A mellé tálalt céklasaláta egy különleges ízt ad neki,csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti.
Hozzávalók:

Céklasaláta:

1 nagy cékla(de lehet több is mert gyorsan elfogy:-) )
1 alma
1 kisdoboz tejföl
1dl majonéz
1tk mustár
cukor,só citromlé ízlés szerint

Sült krumpli:

10-12 szem közepes krumpli
olaj ,só,vegeta

Májhoz:

5-6 db csirkemáj
ahány darab máj annyi csík szalonna
kb 2dl tej az áztatáshoz

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebédetek volt!:)

    VálaszTörlés
  2. A héten nálunk is volt, nem tudtam fotózni, elkapkodták.

    VálaszTörlés
  3. Hú ez is nagyon klassz összeállítás! A céklával igazán jó lehetett! :-)

    VálaszTörlés
  4. Húúúú, de finomat főztél,nagyon guszta!!! Jó kis összeállítás, már régen volt nálunk máj, köszi az ötletet.:)

    Ma csináltam céklasalátát, és ecetes-cukros lével öntöttem le, viszont egy kevés lébe, párpercig főztem 2 db vékonyra leszeletelt lilahagymát és azt is belekevertem. Nagyon finom lett!!!

    VálaszTörlés
  5. Ditta!!!! ugyi hallgatóztál ??? Képzeld el, hogy éppen ma beszélgettünk róla és holnap nálunk is ez lesz az ebéd. :))))

    VálaszTörlés
  6. Baconbe tekert máj igazi mennyei eledel:)

    VálaszTörlés
  7. Épp ma vettem fél kiló csirkemájat, holnap készítek belőle valamit.
    Nagyon guszta, ilyet én is szoktam készíteni:-)

    VálaszTörlés
  8. Mary köszönöm,tényleg finom volt:-)

    Mónika ez már csak ilyen nálunk sem tartott sokáig:-)

    Margitka,tényleg olyan különleges ízt adott neki:-)

    Gizike köszi,kipróbálom majd a mostani saláta nagyon finom volt köszi a receptet:-)

    Viki,esküszöm nem füleltem:-),csak Te is meg én is tudom,hogy mi a finom:-)

    Családi tűzhely,tényleg az volt,elsőnek nálad láttam a héten a májat,azután kívántam meg:-)

    Gesztenye,látom Te is szereted a májat,megyek majd leselkedni,várom a végeredményt:-)

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    A máj ma a csirkebecsinált levesben végezte és isteni finom volt:-))
    Nem volt kedvem külön mást készíteni belőle, majd jövő héten. Valami savanyú káposztás lenne jó, még kitalálom hétvégéig.

    VálaszTörlés
  10. Na akkor várhatom:-),de tuti,hogy nagyon finom lett,én is káposztást fogok holnap valószínű készíteni,kiveszem a fagyasztóból a karácsonyi töltött káposztát:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: