Kávélikőr


Még októberben találtam ezt a remek ,meg még egy jó pár finom likőr receptjét Egy csipetnél,(köszönöm a remek recepteket :-) )már akkor ki is választottam ,és vártam az elkészítését,múlt héten el is készítettem,jó még kóstolni nekem nem igazán lehet,de egy pár hét múlva már egy két kortyocskát meg lehet belőle engedni,na meg akkor lesz az igazi:-)De az illata az állaga,nagyon szép,és finom.Az elkészítése teljesen úgy történt mint Egy csipetnél,azért mégis leírom a receptet.
A vizet az őrölt kávéval feltettem főzni,amikor felforrt átkevertem kanállal,majd ezt még elismételtem kétszer,forralni keverni,majd levenni a tűzről ,közben egy másik edényben cukor szirupot készítek.A vizet 1,5 dl-t cukorral és vanília eszenciával (az eredeti receptben vanília rúddal van,de elfelejtettem venni,és amikor már neki láttam késő volt :-) )elkezdem melegíteni,majd amikor összeforrt ,közepes lángon,még kb 10-12 percig főztem jó sűrű szirupot kaptam,majd a zaccos kávéval összekevertem,majd amikor meghűlt hozzá öntöttem a vodkát és egy befőttes üvegbe tettem,és hagytam 2 napig,közben napjában többször átrázogattam.Két nap múlva,egy sűrű szövésű ruhán átszűrtem,és mehetett a hűtőbe,mint mondtam nagyon jó illata volt,de rá egy két napra már még jobban összeértek az illatok,szóval hagy érlelődjön,és majd karácsony tájékán,talán már meg is kóstolhatom:-)

Hozzávalók:
10dkg őrölt kávé
2dl víz

1,5 dl víz 40 dkg cukor
1 rúd vanília(nekem nem volt ezért 2ek vanília eszencia)

4dl vodka

2 megjegyzés:

  1. Dejó, dejó! :) Remélem, ízleni fog! :))


    Hogy vagytok? Bírod még? ;)

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet,köszi a receptet:-),biztos,hogy nagyon finom lesz az illata csodás,jól vagyok köszönöm szerdán voltam NST-n hála az égnek minden rendben van , jövő szerdán megyünk megint,nem lenne baj ha akkor már a szülőszobára mennénk:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: